Fotoalbum/gästbok

Här pratar vi om allt från resmål och tips på smarta detaljer till vanligt skitsnack. Kort sagt det mesta som rör vår klubb eller motorcyklar!
Användarvisningsbild
Jens
Webmaster
Inlägg: 149
Blev medlem: tis 2004-11-30, 20:06
Hoj: Sjösala Briggen
Ort: Sundsvall

Fotoalbum/gästbok

Inläggav Jens » lör 2012-09-15, 20:41

Något har blivit fel med fotoalbumet och gästboken. Båda körs via PHP och felet torde bero på något som vår leverantör av webbhotell har gjort. Felsökning pågår. Någon som vet när detta började?
Webmaster Sirvivals.com
.

Användarvisningsbild
Jens
Webmaster
Inlägg: 149
Blev medlem: tis 2004-11-30, 20:06
Hoj: Sjösala Briggen
Ort: Sundsvall

Inläggav Jens » sön 2012-10-14, 15:01

Nu tror jag att jag fått igång gästboken igen. :tupp:

Nästa projekt blir att se vad som skett med fotoalbumet. Webbhotellet meddelar inget förutom att en serverflytt skett där vi fått en ny php-konfiguration. Låter som att det kan ha med det att göra tycker jag...

Edit: Länken pekade till en testinstallation. Nu är det rätt gästbok...
Edit: Men vad hjälpte det?! Den fungerade ju den 14:e, nu är det den 16:e och det går inte att skriva... Får ta tag i detta när jag får tid nästa gång.
Senast redigerad av 2 Jens, redigerad totalt 0 gång.
Webmaster Sirvivals.com
.

Användarvisningsbild
Jens
Webmaster
Inlägg: 149
Blev medlem: tis 2004-11-30, 20:06
Hoj: Sjösala Briggen
Ort: Sundsvall

Inläggav Jens » mån 2012-10-15, 22:10

...och nu så har vi även ett fotoalbum. Jag var tvungen att installera en helt ny modul med ny databas och sedan skriva in alla album för hand, så förhoppningsvis rullar denna på ett tag nu utan alltför mycket brister...
:computer:

Missa inte att det finns en funktion för att visa bildspel som gör det lite enklare att titta igenom ett helt album, dessutom blir bilderna snyggare presenterade. :tupp:

OBS! Ni som använder Chrome kan få vänta länge innan ni ser uppdateringarna. Webbläsaren är envis med att visa cachefilerna. Prova IE eller Firefox eller rensa cacheminnet i webbläsaren så kommer du åt albumet. Nödlösning: klicka här!
Webmaster Sirvivals.com
.


Återgå till "Huvudforum"



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster