Program för att ändra storlek på bilder

Här kan du ladda upp filmer och bilder, eller posta länkar till filmer och bilder.
Användarvisningsbild
Jens
Webmaster
Inlägg: 149
Blev medlem: tis 2004-11-30, 20:06
Hoj: Sjösala Briggen
Ort: Sundsvall

Program för att ändra storlek på bilder

Inläggav Jens » ons 2008-08-20, 15:20

Innan bilder skickas för att läggas in i fotoalbumet så ska de förminskas till max 800x800 pixlar samt jpeg quality 70-80. Detta kan du göra i valfritt program (observera i så fall 800x800, inte 800x600) eller använda det förinställda windowsprogram som finns nedan.

Överkurs: Programmet är stand-alone och behöver inte installeras. För att ta bort det är det således bara att radera filerna från skrivbordet, det finns inga installationsfiler som sparar data i registret eller i windowsmapparna.

Det fungerar så här:
1. Ladda ner filen genom att klicka här, och spara den på skrivbordet.
2. Högerklicka på filen på skrivbordet och välj Packa upp här....
3. Ni har nu en mapp på skrivbordet som heter Fast Image Resizer. I den mappen finns nu programmet.
4. Dubbelklicka på filen som heter fastimageresizer.exe.
5. Öppna mappen med de bilder som du vill ändra storlek på.
6. Markera alla bilder och dra dem över till programfönstret där det står Drop files here, alternativt dra över hela mappen direkt om alla bilder i den ska förminskas.
7. Programmet förminskar nu bilderna och lägger dem i mappen resized på samma ställe som originalbilderna ligger.
8. Maila de förminskade bilderna till mig så lägger jag in dem i albumet! Se till att bilderna skickas som bilaga eller som komprimerad mapp, du ska inte klistra in bilderna bland texten för då blir det väldigt bökigt att spara dem för mig!

När du gjort detta en gång så kommer du inte att behöva läsa denna beskrivning igen - så enkelt är det! Ring mig om du stöter på problem så hjälper jag till!

Programmet är rätt inställt från början så ändra inga inställningar. Om du råkar ändra något och inte kommer ihåg hur det var så kan du radera programmet och ladda ned det igen enligt punkt 1.

Mvh
Jens
Webmaster Sirvivals.com
.

Användarvisningsbild
Jens
Webmaster
Inlägg: 149
Blev medlem: tis 2004-11-30, 20:06
Hoj: Sjösala Briggen
Ort: Sundsvall

Inläggav Jens » mån 2012-10-15, 23:06

Jag har laddat upp en ny version av programmet. Bilderna blir finare och något större med denna och därför vill jag att alla som redan har laddat ner programmet ersätter den versionen med ovanstående version.

Radera den version du har och lägg dit den ovanstående i stället, ingen installation krävs!
Webmaster Sirvivals.com
.


Återgå till "Filmer & Bilder"



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst