Ölprovning den 5 februari !!!

Här pratar vi om allt från resmål och tips på smarta detaljer till vanligt skitsnack. Kort sagt det mesta som rör vår klubb eller motorcyklar!
Användarvisningsbild
B Enheim
President
Inlägg: 505
Blev medlem: sön 2006-04-09, 18:27
Hoj:
Ort: Sundsvall

Ölprovning den 5 februari !!!

Inläggav B Enheim » lör 2015-10-31, 16:32

Nu har jag fått tag på en kille som kan hålla en ölprovning den 5 februari med klubbens medlemmar. Han heter Jonas och kommer från Härnö Bryggeriet.
Han kommer ner och håller en drygt 2 timmars provning där vi testar 6-7 olika ölsorter. Vi får också vara med och se hur man brygger gott öl.

Om vi blir minst 20 stycken ligger kostnaden på 250 kronor per person.

Då Jonas är mycket uppbokad så måste jag ha en bindande anmälan senast den 18 december. Vi ska också, när vi vet om det blir någon provning, fixa en lokal med el och litet kök. Någon som vet en lokal som rymmer ca 30 personer ??

Anmäl er nu så fort ni vet så jag kan boka Jonas. OBS senast 18 dec
// Prez

Kommentar;
Till idag är; 17 pers anmälda. Vi kan inte bli för stor grupp så först till kvarnen gäller.

Användarvisningsbild
B Enheim
President
Inlägg: 505
Blev medlem: sön 2006-04-09, 18:27
Hoj:
Ort: Sundsvall

Re: Ölprovning den 5 februari !!!

Inläggav B Enheim » sön 2016-02-07, 18:40

Det blev en kanonkväll då Jonas från Hernö Hantverksöl kom ner för en ölprovningen... Det blev en kväll där vi utöver att på prova på ett otal ölsmaker även fick en gedigen insyn i ölbryggningens ädla konst (se bilder i foto). Kvällen avslutades med lite mat och ytterligare dryck på Allstar. Lyckad aktivitet må man säga :drinkers:

Användarvisningsbild
Jens
Webmaster
Inlägg: 149
Blev medlem: tis 2004-11-30, 20:06
Hoj: Sjösala Briggen
Ort: Sundsvall

Re: Ölprovning den 5 februari !!!

Inläggav Jens » mån 2016-02-15, 21:28

Det kanske ni redan har sett, men bilder finns i fotoalbumet! /Jens
Webmaster Sirvivals.com
.


Återgå till "Huvudforum"



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster