Inte för att jag kommer att kunna sitta på ekipaget så många gånger i sommar men..............................här är Lasseman och Lassemans ekipage!
Gunilla
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Husqvarna, modell 283 ”GULDPILEN” av årsmodell -57 med "maffiga" 200 kubiks motor och en vikt under 75 kg
1957 är en milstolpe i Husqvarnas motorcykelhistoria. Det var året då “Silverpilen” lanserades: en helt ny, kraftfull och sportig motorcykel på 175 kubik med 9 hkr och en vikt under 75 kg.
I slutet av 1957 lanserade Husqvarna även 200-kubikaren “Guldpilen” som hade hela 10,5 hkr. De svenska myndigheterna bad emellertid Husqvarna att nöja sig med 175 kubik, eftersom “Guldpilen” ansågs vara för snabb för de svenska vägarna !! Den tillverkades därför endast i ett par år.
Nu har jag ju bytt hoj så här kommer en bild på den nya skönheten! Det är en Triumph Speed Triple, modell 2004. 130 kusar och låg vikt... En busig rackare!
Våra två hojar är på håll snarlika...men icke...dom är personliga vänner, var och en med sina egenheter.
Suzuki Volusia (VL 800) blev tillsammans med Leif i maj 2003. Hon har nu gått 28 000 km. Ett år senare kom Yamaha Dragstar 1100 Classic in i Sonjas liv och han har gått nästan 30 000 km.
Leif tappade bort ca 8 000 km körning år 2006 p.g.a. axelluxation.
Här är min 3:e skönheten i stallet, en Kawa Mean Streak som jag styrt sedan årsskiftet 2007/2008
En vältrimmad "landsvägskryssare" i glänsande vit pärlemolack
Såld våren 2010
// Prez
Senast redigerad av B Enheim den sön 2010-07-04, 10:18, redigerad totalt 2 gånger.