Avrostningen 2008

Här kan du läsa om planerade gemensamma åkturer och ändringar som rör sådana. Varför inte själv föreslå en tur till helgen och se om det finns intresse?
Skriv svar
Användarens profilbild
B Enheim
President
Inlägg: 505
Blev medlem: sön 2006-04-09, 18:27
Hoj:
Ort: Sundsvall

Avrostningen 2008

Inlägg av B Enheim »

Har just fått info av SMC´s ordförande att årets Avrostning kommer att ske den 10 maj på Mitt Banan.

Som vi diskuterade på årsmötet så skall Sir Vival´s MC vara den klubb som har flest medlemmar där denna dag så boka in dagen i era nya kalendrar för 2008.
Vi har ju i år också 3 instruktörer från klubben som ska vara oss behjälplig på banan.

Man kommer att hålla på mellan kl. 9.00 till 14.00. Kostnaden blir 100 kr per pers (i detta ligger bla banhyran).

Ha nu ett Gott slut.....

Prez ..... :xmas:
Användarens profilbild
Roffe Lundberg
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 2004-12-16, 10:44
Hoj:
Ort: Njurunda

10 maj 2008

Inlägg av Roffe Lundberg »

Kanon med avrostning.
Förra året blev det samma dag, även året innan, som Lördagsbesiktningen.

Vore väl djävligt korkat om så blev igen, eller?

Roffe
Roffe, han med Silver/biege Intrudern
Användarens profilbild
B Enheim
President
Inlägg: 505
Blev medlem: sön 2006-04-09, 18:27
Hoj:
Ort: Sundsvall

Re: 10 maj 2008

Inlägg av B Enheim »

Roffe.
Detta styr inte vi över utan SMC har själva planerat denna dag.
Har kanske att göra med när de fick tillgång till banan och instruktörerna.

Prez
Användarens profilbild
Leif o Sonja
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 2007-03-20, 09:37
Hoj:
Ort: Ankarsvik

Re: 10 maj 2008

Inlägg av Leif o Sonja »

Roffe Lundberg skrev:Kanon med avrostning.
Förra året blev det samma dag, även året innan, som Lördagsbesiktningen. Vore väl djävligt korkat om så blev igen, eller?
Roffe
Att vi kör 10 maj är för att det var första dag Mittsverigebanan var ledig, 17 maj var uppbokat och en vecka senare tycker vi var alldeles för sent. Enkät vi haft ute visar att det kommer folk även 10 maj.

Besiktningsdagen har vi ännu inte fått från Bilprovningen - och vi hoppas kunna styra över detta och få det till veckan före...hoppas hoppas...vi gör vad vi kan.

Leif Hemmingsson
Okorkade SMC distriktsordföranden
Användarens profilbild
Leif o Sonja
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 2007-03-20, 09:37
Hoj:
Ort: Ankarsvik

Re: 10 maj 2008

Inlägg av Leif o Sonja »

Roffe Lundberg skrev:Kanon med avrostning.
Förra året blev det samma dag, även året innan, som Lördagsbesiktningen. Vore väl djävligt korkat om så blev igen, eller?
Roffe
Roffe, du kanske redan sett på www.svmc.se/vasternorrland att vi lagt upp allt vi känner till om träffar och Bilprovning på kända datum.

Vi har lyssnat på dig och Bilprovningen i Sundsvall kör öppet hus lördag den 17 maj.

- Leif Hemmingsson
Användarens profilbild
Uffed
Verifierad medlem
Inlägg: 84
Blev medlem: tor 2006-05-25, 17:43
Hoj: Kawasaki Drifter -99
GW 1500, m Sidovagn
Ort: Helleberg, Jämtland

Inlägg av Uffed »

Nyss hemkommen från Instruktöravrostningen, och konstatera att detta är nyttigt för oss alla.
Har själv aldrig varit med förr, men detta gav blodad tand.
Att hålla på och öva själv är nog bra, men att någon talar om vad som är bra eller dålig, är kanon.

Vi har gnuggats hela dagen och hoppas kunna överföra allt detta till ER.

Tag gärna med passagerare.

Väl mött

Uffe
Användarens profilbild
B Enheim
President
Inlägg: 505
Blev medlem: sön 2006-04-09, 18:27
Hoj:
Ort: Sundsvall

Gemensam åkning till avrostningen.

Inlägg av B Enheim »

Klubben kommer att ha gemensam åkning för den som vill till Avrostningen nu på lördag den 10 maj på Mitt Sverige Banan.
Gruppen avgår kl 10.00 från parkeringen i norrgående E4 ovan Birsta centrum.

Kom ihåg att ta med en hundring för SMC´s omkostnader, banhyra etc.

Välkomna
Prez
Användarens profilbild
Leif o Sonja
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 2007-03-20, 09:37
Hoj:
Ort: Ankarsvik

Inlägg av Leif o Sonja »

Snälla...SMC-medlem, ta med medlemskortet 10 maj för 2008 så går inskrivningen mycket snabbare och du blir rätt registrerad.
Kom dock ihåg att man absolut inte måste vara SMC-medlem för att delta i avrostningen men våra medlemmar har andra fördelar.

Ta med lite mer pengar också och köp lotter av oss, vi har priser för mc-lovers. Vi säljer burgare också.

- Leif H..oj
Användarens profilbild
Uffed
Verifierad medlem
Inlägg: 84
Blev medlem: tor 2006-05-25, 17:43
Hoj: Kawasaki Drifter -99
GW 1500, m Sidovagn
Ort: Helleberg, Jämtland

Inlägg av Uffed »

Vart tog Ni vägen?
Vad jag kunde se var det högst 5 !!!! medlemmar som var med på detta.
Tre instruktörer i klubben + SMC,s ordf och så få deltagare.
Användarens profilbild
Leif o Sonja
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 2007-03-20, 09:37
Hoj:
Ort: Ankarsvik

Det var väldigt trevligt idag

Inlägg av Leif o Sonja »

Jag sitter o räknar deltagare...ca 170 st är jag uppe i nu.
En eloge till två pers som körde ner igår från Skellfteå bara för avrostningen....kul. 3 hojar kom i morser ner från Umeå, en från Hudiksvall...dom kom från varje kommun i länet faktiskt. Det här vart jätttebra. 15 nya SMC-medlemmar....wow. En ny instruktör värvades.

Leif tackar Ulf för sällskapet kl 07.15 i morse på väg till banan. Sen hann vi inte snacka nåt mer.
Skriv svar