Hjälm

Här pratar vi om allt från resmål och tips på smarta detaljer till vanligt skitsnack. Kort sagt det mesta som rör vår klubb eller motorcyklar!
Skriv svar
Användarens profilbild
palmen
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 2011-05-17, 23:20
Hoj: Jag har en gammal yamaha xj 900 år's mod-83. Jag tog mc-kortet 2010 efter många år av längtan, pga tidsbrist.
Ort: Sundsvall / Ljustadalen

Hjälm

Inlägg av palmen »

Hej...
En liten fråga bara, jag har problem att hitta en hjälm som passar bra. Är det någon som vet om det finns någon tillverkare som erbjuder något slag av passgjutning???

Kenneth...
Användarens profilbild
Uffed
Verifierad medlem
Inlägg: 84
Blev medlem: tor 2006-05-25, 17:43
Hoj: Kawasaki Drifter -99
GW 1500, m Sidovagn
Ort: Helleberg, Jämtland

Re: Hjälm

Inlägg av Uffed »

palmen skrev:Hej...
En liten fråga bara, jag har problem att hitta en hjälm som passar bra. Är det någon som vet om det finns någon tillverkare som erbjuder något slag av passgjutning???

Kenneth...
Hej Kenneyh.
Vet inte vad Du har för storlek, men Jag har en hjälm, till salu

Uffe
Användarens profilbild
Bosse
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 2011-06-30, 01:11
Hoj:
Ort: Bosvedjan

Re: Hjälm

Inlägg av Bosse »

palmen skrev:Hej...
En liten fråga bara, jag har problem att hitta en hjälm som passar bra. Är det någon som vet om det finns någon tillverkare som erbjuder något slag av passgjutning???

Kenneth...
Hej!

Jag antar att du provat flera olika tillverkares hjälmar redan. Men jag vill ändå poängtera att det är stor skillnad mellan tillverkarna. År 2008 då jag tog mc-kortet provade jag massor med hjälmar, av olika tillverkare, innan jag hittade en som mitt huvud "bottnade" i. Då när jag skulle köpa googlade jag mycket på funderingar liknande dina men utan att hitta något. Men det kan ju ha skett utveckling sedan dess :-)

Mvh Bosse
Skriv svar